Bedste fly priser

Bedste flybilletpriser med KLM

Bedste flybilletpriser med SAS

Bedste flybilletpriser med Lufthansa

Databeskyttelsespolitik

Datapolitik

Emner

  • Introduktion
  • De personoplysninger, vi indsamler
  • De følsomme personoplysninger, vi indsamler
  • Hvad gør vi med dine personoplysninger
  • Deling af dine personoplysninger
  • Tredjepartsleverandører
  • Dine rettigheder, og hvordan du udøver dem
  • Datasikkerhed
  • Administrer dine e-mailindstillinger
  • Sådan kontakter du os
  • Ændringer i datapolitikken
  • Introduktion

    Dette websted drives af Den Danske Rejsegreuppe  , som er en del af Etraveli Group. Selskaberne i Etraveli Group behandler i den daglige drift en række personoplysninger, såsom navne, e-mailadresser og andre rejserelaterede oplysninger. Derfor tager vi datasikkerhed og overholdelse af databeskyttelseslove meget alvorligt. Denne datapolitik forklarer, hvordan vi indsamler, opbevarer, anvender og videregiver personoplysninger, som vi indsamler om dig, når du bruger dette websted, samt om hvordan vi beskytter privatlivets fred og dine personoplysningers fortrolighed. Dit privatliv er af betydning for os, så hvad enten du har brugt vores tjenester i lang tid eller møder dem for første gang, så tag dig tid til at lære vores praksis og procedurer at kende – og kontakt os, hvis du har spørgsmål.

    Etraveli Group AB, registreringsnummer 556584-4684 (“vi”, “os” eller “vores”) er den såkaldte “dataansvarlige” for dine personoplysninger og er derfor ansvarlig for lovligheden af, hvad vi foretager os med dine personoplysninger.

    De personoplysninger, vi indsamler

    Generelt er den type personoplysninger, vi indsamler, de oplysninger, vi behøver for at foretage dine rejsearrangementer og reservationer, som omfatter, men ikke er begrænset til:

    • Identifikationsoplysninger såsom dit for- og efternavn, din fødselsdato og dit køn.
    • Kontaktoplysninger såsom dit telefonnummer, din e-mailadresse og privatadresse, når det er nødvendigt.
    • Oplysninger om rejsedokumenter såsom pasoplysninger, når det er nødvendigt.
    • Betalingsoplysninger, der udelukkende er nødvendige for at gennemføre betalingen for transaktionen på en krypteret måde og i overensstemmelse med opbevaringstiden som beskrevet under "Hvad gør vi med dine personoplysninger". Vi gemmer ikke yderligere fuldstændige betalingskortoplysninger i overensstemmelse med gældende sikkerhedsbestemmelser.
    • Andre oplysninger, der genereres fra din brug af vores websted, f.eks. IP-adresse, din browsertype og -version, tidszoneindstilling, plug-in-typer og -versioner til browseren, operativsystem og platform samt andre data, der overføres via cookies. Med hensyn til cookies bedes du besøge vores cookiepolitik for mere information om de cookies, der indsamles ved brug af vores websted.

    Bemærk, at det kun er obligatorisk at angive de kategorier af personoplysninger, der er nødvendige for, at vi kan levere det rejsearrangement, du har reserveret/købt via vores websted. Alt efter hvilken type rejsetjenester du bruger, kan vi derudover også indsamle yderligere oplysninger, herunder dit bonusmedlemsnummer, oplysninger om dine kostbehov og eventuelle helbredsproblemer samt andre detaljer, som er relevante for dine rejsearrangementer, eller som kræves af en anden rejseudbyder (såsom flyselskaber, forsikringsselskaber eller lignende). Hvis du ringer til vores kundesupport, indsamler vi de oplysninger, du giver i løbet af telefonsamtalen.

    Vi kan lovligt indhente oplysninger om dig fra forretningspartnere og andre uafhængige tredjepartskilder. For eksempel kan personoplysninger såsom køb eller demografiske data leveres af vores leverandører, der skal afsløre svig. Hvis du foretager en reservation for en anden person via vores websted, anmoder vi om personoplysninger om denne person. Under de omstændigheder regner vi med, at du orienterer disse personer om denne datapolitik og indhenter deres samtykke. Adgang til, visning af eller ændring af deres data vil kun være tilgængelig ved hjælp af din e-mailadresse (som er blevet brugt til en sådan reservation).

    De følsomme personoplysninger, vi indsamler

    I nogle tilfælde kan vi indsamle og behandle "særlige kategorier af personoplysninger" om dig, som anses for følsomme. Dette ville være tilfældet, hvis du f.eks. har (i) indsendt en lægeerklæring til brug i en afbestillingsbeskyttelse eller en refusion fra et flyselskab, (ii) har en medicinsk eller helbredsmæssig sygdom, der påvirker din rejse og hvortil du har brug for assistance eller hvor en bestemt tilladelse kræves, eller (ii) har fremsat en anmodning, der afslører visse andre følsomme personoplysninger om dig.

    Før vi behandler følsomme personoplysninger om dig, anmoder vi om dit samtykke dertil. Vi anmoder dig derfor om at anvende de dedikerede kontaktformularer på vores websted til fremsendelse af følsomme oplysninger. Kontaktformularerne gør dig i stand til at give os det fornødne samtykke i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning. Et sådant samtykke kan naturligvis til enhver tid trækkes tilbage ved at følge den proces, der er beskrevet under afsnittet "Dine rettigheder og hvordan du udøver dem" i denne politik. Vi behandler ikke følsomme personoplysninger, som vi ikke har din tilladelse til at behandle, eller som du ikke har givet os. Et begrænset antal af vores personale har adgang til dine personoplysninger, som betragtes som følsomme, og efter behandling af dine følsomme personoplysninger i overensstemmelse med din anmodning sletter vi oplysningerne så snart som muligt, medmindre andet er påkrævet.

    Hvad gør vi med dine personoplysninger

    For at få tilladelse til at behandle dine personoplysninger forpligter de gældende databeskyttelseslove os til at have et såkaldt “retsgrundlag” for hver af vores formål med at behandle dine personoplysninger. Af denne årsag har vi udarbejdet nedenstående tabel for at vise vores retsgrundlag for hvert af vores formål.

    Hvad vi gør (vores formål med at behandle dine personoplysninger) Vores retsgrundlag Opbevaringstid
    Muliggøre rejsearrangementer og reservationer, du har anmodet om fra os (dvs. reservation af rejsetjenester formidlet af os samt levering af vores egne tjenester). Dette omfatter fuldførelse og administration af dit rejsearrangement og dine reservationer, håndtering af betalinger og afsendelse af kommunikation til dig via e-mail, opkald eller SMS i forbindelse med det samme (f.eks. bekræftelser, ændringer og påmindelser). Opfyldelse af vores aftale med dig. Hvor du har givet os følsomme personoplysninger, er retsgrundlaget samtykke. Fire år fra købsdatoen. Samtykke til følsomme personoplysninger kan til enhver tid trækkes tilbage. Hvis du har foretaget et køb med kreditkort, gemmes dine betalingsdata i højst 30 minutter. Andre betalingsdata gemmes ikke.
    Hvis du er begyndt på en proces med en flyreservation eller et billetkøb, men ikke har fuldført købet, kan vi sende dig en e-mail med et link tilbage til søgeresultatet eller til påbegyndelsen af reservationsprocessen, alt efter på hvilket stadie din flyreservationsproces på webstedet blev afbrudt. Vores legitime interesse er at drive forretning og gøre dig i stand til at fuldføre dit køb uden at skulle udfylde alle oplysningerne en gang til. Hvis du ikke ønsker at modtage disse e-mails, kan du til enhver tid fravælge dem inde på e-mailen. 24 timer fra det tidspunkt, hvor du forlod processen med flyreservation/billetkøb.
    Før dit rejsearrangement begynder, giver vi dig yderligere oplysninger og tilbud via e-mail relateret til dit specifikke rejsearrangement, såsom mulige tillægsydelser som ekstra bagage og andre oplysninger til brug for din rejse. Nogle af oplysningerne i e-mailen bygger på profilering, som er foretaget ud fra de oplysninger, du har leveret i løbet af processen med flyreservation/billetkøb (f.eks. de datoer, du rejser på, din destination osv.). Vores legitime interesse i at tilbyde dig en mere behagelig rejse og at gøre dig i stand til let at finde flere oplysninger af relevans for dig. Ikke længere end indtil dit rejsearrangement starter. Anden lignende behandling kan fortsætte i overensstemmelse med de nedenfor anførte formål. Hvis du ikke ønsker disse oplysninger, kan du til enhver tid fravælge det i den modtagne e-mail (med yderligere oplysninger og tilbud) eller på vores websted (se afsnittet “Administrer dine e-mail-indstillinger” i denne politik).
    Efter dit rejsearrangement kan vi give dig vores nyhedsbrev via e-mail, der indeholder anbefalinger om vores andre rejserelaterede produkter og tjenester, der er magen til dem, du allerede har købt, og som kunne være af interesse for dig. Nogle af anbefalingerne er baseret på profilering foretaget ud fra dine tidligere valg, når du foretager reservationer og køber rejsearrangementer, og på dine reaktioner på vores e-mails. Vores legitime interesse i at drive forretning og give dig mulighed for at overveje lignende rejserelaterede produkter og tjenester af interesse for dig. To år fra købsdatoen. Hvis du ikke ønsker disse e-mails, kan du fravælge dem, når dataene indsamles i første omgang, under processen med flyreservation/billetkøb samt når som helst inden for den modtagne e-mail ved at bruge linket nederst i hvert nyhedsbrev eller på vores websted (se afsnittet “Administrer dine e-mailindstillinger” i denne politik).
    Efter dit rejsearrangement kan vi sende dig links til undersøgelser via e-mail, hvor vi beder dig om at deltage og give din feedback om vores leverede tjenester. Undersøgelsen kan indeholde åbne spørgsmål, og du rådes til ikke at indtaste nogen personlige data i dine svar. Vores legitime interesse i at forbedre brugeroplevelsen af vores onlinerejsetjenester samt teste, fejlfinde og forbedre funktionaliteten og kvaliteten af disse tjenester baseret på den modtagne feedback fra dig og dermed opfylde kundernes behov. 1 år fra undersøgelsesdatoen. Hvis du ikke ønsker at modtage invitationer til at deltage i undersøgelser, kan du til enhver tid fravælge det i den modtagne e-mail ved at bruge linket nederst.
    Give dig kundesupport, når vi bliver kontaktet af dig via e-mail, webstedskontaktformularer eller webstedschat. Opfyldelse af vores aftale med dig. Hvor du har givet os følsomme personoplysninger, er retsgrundlaget samtykke. To år fra den dato, hvor hver kundesupportsag er afsluttet. Samtykke til følsomme personoplysninger kan til enhver tid trækkes tilbage.
    Optage telefonopkald til/fra vores kundesupport til kvalitetssikringsformål og til eventuelle fremtidige anmodninger eller forespørgsler fra dig. Inden optagelsen af opkaldet starter, vil du blive informeret om, at opkaldet vil blive optaget, og du vil blive bedt om at give dit samtykke. Hvis du ikke ønsker, at telefonsamtalen optages, kan du gøre indsigelser imod en sådan optagelse. Opkaldsoptagelser opbevares i 6 måneder fra datoen for telefonopkaldet. Kun et begrænset antal personer har adgang til din optagelse.
    Anvendelse af cookies til f.eks. at forbedre anvendeligheden af dette websted, levering af en personlig oplevelse og til indsamling af brugerstatistik. Vi anvender også sessionscookies til at forbedre sikkerheden på webstedet. Dit samtykke, som angivet via webstedets cookiebanner. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Afhængig af typen af cookie. Hvis du ikke ønsker, at vi gemmer cookies på din computer, kan du gøre indsigelse mod cookies, når du går ind på vores websted. Se vores cookiepolitik for at få flere oplysninger om opbevaringstider.
    Skabe et troværdigt miljø for dig, da vi gennem betalingstransaktionen bruger dine personoplysninger, der er indsamlet på tværs af vores tjenester, til at opdage svindel og forhindre økonomiske tab for dig, os og/eller forretningspartnere. Denne aktivitet omfatter registrering af uautoriserede køb og ulovlige forsøg på transaktioner.
    Vi kan også bruge oplysninger indhentet fra tredjeparter til at håndtere sådanne risici, herunder til at identificere mønstre for misbrug og overvåge sådanne aktiviteter.
    Vores legitime interesse i at (i) identificere og administrere aktiviteter, der kan være svigagtige eller skadelige på tværs af vores tjenester, (ii) forhindre svindel i det omfang, det er muligt, og (iii) sikre vores tjenester og transaktioner mod uautoriseret adgang, brug, ændring eller misbrug af personoplysninger. Ikke længere end nødvendigt for at vi kan forfølge vores legitime interesser.
    Når du opretter en brugerkonto "Mine bookinger", behandler vi dine personoplysninger (såsom kontaktoplysninger og oplysninger om dine bookinger), som er nødvendige for at tilbyde dig denne tjeneste. Opfyldelse af vores aftale med dig. Fire år fra købsdatoen
    Opfylde juridiske forpligtelser, der gælder for os (f.eks. til skatte- og regnskabsmæssige formål). I denne henseende kan vi være nødt til at behandle dine personoplysninger, herunder identifikationsdata og transaktionsdata i overensstemmelse hermed. For at overholde vores juridiske og lovgivningsmæssige krav. Ikke længere end nødvendigt for, at vi kan overholde gældende love.

    Ud over ovenstående formål træffer vi sådanne daglige foranstaltninger, der er nødvendige for virksomheder, der leverer tjenester til forbrugere, såsom bogføring, fakturering, opfyldelse af juridiske forpligtelser (såsom screeningsforpligtelser) og opretholdelse af sikkerheden på vores websted.

    Opbevaringstiderne bestemmes ud fra den tid, der kræves for at gøre det muligt for dig at bruge vores tjenester eller levere vores tjenester til dig, for at overholde gældende lovgivning, løse eventuelle tvister og på anden måde for at give os mulighed for at drive vores forretning.

    Deling af dine personoplysninger

    Vi vil kun dele dine personoplysninger, hvor det er nødvendigt til de formål, som er anført i denne datapolitik, med følgende potentielle modtagere:

    • Andre virksomheder inden for Etraveli Group;
    • Statslige myndigheder, retshåndhævende myndigheder, domstole, tilsynsmyndigheder, for at overholde juridiske forpligtelser;
    • Andre virksomheder (som kan fungere som “databehandlere”), der skal levere dig tjenester, du har anmodet om, såsom tjenesteudbydere, der driver vores call-centre, og vores andre leverandører og sælgere, der behandler dine personoplysninger, når de leverer tjenester til os (f.eks. ekstern opbevaring). Betalings- og bedrageritjenesteudbydere, it-infrastrukturudbydere, softwareløsnings- og softwareingeniører samt økonomiske, administrative og juridiske tjenester og værktøjer kan også være involveret. Når en tjenesteudbyder fungerer som databehandler og behandler dine personoplysninger, gør de det kun, når de har indhentet tilstrækkelige sikkerhedsforanstaltninger og kun i overensstemmelse med instruktioner fra os. Denne datapolitik gælder for databehandlernes behandling af dine personoplysninger;
    • Vi kan dele dine personoplysninger (herunder følsomme personoplysninger, hvor det er relevant) med rejsetjenesteudbydere, som du har foretaget reservationer/købt billetter hos (såsom flyselskaber), andre tjenesteudbydere for tjenester, du har købt (såsom forsikringsselskaber), og globale distributionssystemer (såkaldte GDS'er), der gør det teknisk muligt at muliggøre dine rejsearrangementer og foretage reservationer/købe billetter. Hver partner er ansvarlig for sin egen behandling af dine personoplysninger, når vedkommende har modtaget dem fra os. Det betyder, at du skal kontakte den pågældende partner vedrørende anmodninger i forbindelse med dine rettigheder i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning. Partnerne kan være placeret over hele verden, og vi anbefaler, at du læser partnernes respektive datapolitikker for at få oplysninger om deres behandling af dine personoplysninger.

    På grund af rejsebranchens globale natur kan dine personoplysninger blive behandlet på forskellige steder rundt om i verden, når de parter, vi deler dine personoplysninger med, er baseret eller bosiddende i et land uden for EU/EØS, Storbritannien og Schweiz. Vores deling af personoplysninger uden for EU/EØS, Storbritannien og Schweiz kræver, at visse juridiske krav opfyldes i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning. Hvis et land af EU-Kommissionen anses for at være et land med et tilstrækkeligt niveau for beskyttelse af personoplysninger, er dette vores retsgrundlag. Du kan se en liste over sådanne lande ved at klikke her. Ellers er der to hovedtyper af juridiske grunde, som vi kan basere en sådan deling på. Det er:

    1. at overførslen er nødvendig for vores opfyldelse af aftalen med dig, f.eks. når du har købt billetter til et fly med et flyselskab, der har hjemsted uden for EU/EØS (i overensstemmelse med artikel 49, stk. 1, litra b i GDPR), og
    2. at overførslen er betinget af, at vi har specifikke tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger på plads, og er betinget af underskrivelse af standardkontraktbestemmelserne for internationale overførsler som vedtaget af Europa-Kommissionen (klik her for at læse standardkontraktbestemmelserne i deres helhed).

    Tredjepartsleverandører

    Bemærk, at vores websted indeholder links til andre websteder og leverer indhold fra tredjepartsleverandører. Denne datapolitik gælder kun for vores websted og vores tjenester. Når du følger links til andre websteder eller bruger tredjepartstjenester og -produkter, skal du læse deres datapolitikker.

    Og hvis du vælger at kontakte os via sociale medier, gælder denne datapolitik ikke for personoplysninger, som er indsendt af dig som led i denne kontakt – i det tilfælde anbefaler vi, at du læser datapolitikken for en sådan udbyder af sociale medier for at få oplysninger om en sådan udbyders behandlingsaktiviteter I tilfælde af at du interagerer med os via sociale medier på en social medieside, der administreres af os, skal du være opmærksom på, at dine personlige data (såsom dit navn, dit profilbillede og det faktum, at du er interesseret i os) vil være synlige for alle besøgende på din personlige profil afhængigt af dine privatlivsindstillinger på den pågældende sociale medieplatform og vil også være synlige for os. Vi sporer ikke din aktivitet på tværs af de forskellige sociale medier, du bruger.

    Ryanair.com

    Under din bookingrejse kan du – afhængigt af din valgte rejseplan – interagere med Ryanairs domæne for at afslutte din booking. Hvis dette er tilfældet, vil dine personoplysninger blive behandlet i overensstemmelse med Ryanairs cookie- og privatlivspolitik. Du kan finde flere oplysninger i Ryanairs privatlivspolitik og Ryanairs cookiepolitik.

    Dine rettigheder, og hvordan du udøver dem

    I henhold til den gældende databeskyttelseslovgivning har du visse privatlivsrettigheder som såkaldt “registreret”. Vi har anført dine rettigheder nedenfor. Dine rettigheder omfatter følgende:

    1. Ret til indsigt – Du har ret til indsigt i dine personoplysninger, som vi behandler. Du har også ret til at modtage visse oplysninger om, hvad vi gør med personoplysningerne. Disse oplysninger gives i dette dokument.
    2. Ret til berigtigelse – Du har ret til at berigtige unøjagtige personoplysninger angående dig og at få fuldstændiggjort ukomplette personoplysninger. Bemærk, at en sådan berigtigelse i vores interne systemer ikke er forbundet med en navneændring på kundens billet(er), da denne handling afhænger af det respektive flyselskabs politik, som kan angive specifikke begrænsninger og medføre en omkostning.
    3. Ret til sletning – Du har ret til at få dine personoplysninger slettet. Dette er den såkaldte "ret til at blive glemt". Bemærk, at dette ikke er en absolut ret, og at vi må opbevare personoplysninger under visse omstændigheder.
    4. Ret til begrænsning af behandling – Du har ret til at begrænse, hvordan vi bruger dine personoplysninger. Bemærk, at dette ikke er en absolut ret, og at vi må fortsætte med at behandle personoplysninger under visse omstændigheder.
    5. Ret til dataportabilitet – Du har ret til at modtage dine personoplysninger (eller få dine personoplysninger sendt direkte til en anden dataansvarlig) i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format fra os.
    6. Retten til at gøre indsigelse – Du har ret til at gøre indsigelse mod visse typer behandling af personoplysninger, som vi udfører. Dette gælder for alle vores aktiviteter, der er baseret på vores "legitime interesse", herunder vores behandlingsaktiviteter baseret på profilering, som beskrevet under "Hvad vi gør med dine personoplysninger" ovenfor.
    7. Ret til at trække dit samtykke tilbage – Hvor samtykke er retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage, og tilbagetrækningen påvirker ikke lovligheden af behandlingen før en sådan tilbagetrækning.

    Endelig har du også ret til at indgive en klage til den gældende datatilsynsmyndighed. Du kan klage til myndigheden i den medlemsstat, hvor du har bopæl, i den medlemsstat, hvor du arbejder, eller i den medlemsstat, hvor den påståede overtrædelse fandt sted.

    Hvis du ønsker at kontakte os for at udøve nogen af dine rettigheder, bedes du udfylde denne anmodningsformular om registrerede. Hvis du støder på problemer med webformularen eller har spørgsmål, kan du altid sende os en e-mail på privacy@etraveligroup.com eller som angivet i afsnittet "Sådan kontakter du os" nedenfor.

    Datasikkerhed

    For at holde dine personoplysninger sikre har vi implementeret en række tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, og vi opretholder et højt sikkerhedsniveau i alle systemer i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslove og internationale sikkerhedsstandarder. Sådanne sikkerhedsforanstaltninger omfatter, men er ikke begrænset til:

    • sporbarhed, it-katastrofeberedskab, adgangsbegrænsninger osv.;
    • pseudonymisering og kryptering, når det er relevant;
    • håndtering af betalingsdata i overensstemmelse med Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS); og
    • brug af sikre forbindelser, der krypterer dine data via internettet, så man undgår, at nogen stjæler dine oplysninger under overførsel.

    Desuden gemmer vi personoplysninger på vores servere i Europa og har indført politikker for at sikre, at vores medarbejdere (som er underlagt fortrolighedsforpligtelser og er uddannet i vigtigheden af beskyttelse af personoplysninger) ikke behandler personoplysninger, når det ikke er nødvendigt. Disse politikker er også anført i vores standarder, når vi indgår aftaler med leverandører eller indfører nye it-systemer i vores drift.

    Vi har taget rimelige skridt til at sikre, at passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger også implementeres af databehandlere, der handler for og på deres vegne, for at sikre sikkerheden ved behandlingen af dine personoplysninger generelt.

    Administrer dine e-mailindstillinger

    Hvis du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os med anbefalinger om andre rejsearrangementer og rejserelaterede produkter og tjenester, der kan være af interesse for dig, kan du fravælge at modtage sådanne meddelelser ved at besøge dit personlige præferencecenter.

    Her er linket til dit personlige præferencecenter.

    Sådan kontakter du os

    Hvis du har spørgsmål om vores datapolitik, hvordan vi håndterer data eller i relation til udfyldelsen af dine anmodninger fra registrerede (ved at bruge formularen, der henvises til under afsnittet "Dine rettigheder, og hvordan du udøver dem", bedes du kontakte os via e-mail på: privacy@etraveligroup.com eller bruge følgende oplysninger:

    Etraveli Group AB
    Att: Lederen for datasikkerhed
    P.O Box 1340
    751 43 Uppsala
    Sverige

    Ændringer i datapolitikken

    Vi kan ændre denne datapolitik fra tid til anden, herunder efter behov for at være ajour med regler og bestemmelser, nye teknologier og sikkerhedsstandarder. Når vi gør det, vil vi offentliggøre den opdaterede datapolitik på dette websted, og vi vil angive, hvornår den senest blev opdateret ved at ændre datoen for "senest opdateret".

    Senest opdateret: 2025-03-03

    Fantastiske hoteltilbud til dig - Hos os kan du vælge mellem 500.000 hoteller.
    Header
    Subject
    Body
    Footer